Θα δημιουργηθούν δύο εξαμηνία μαθήματα, τα οποία θα διδάσκονται δωρεάν σε όλους τους φοιτητές και το προσωπικό του ΕΑΠ κατά την διάρκεια του προτεινόμενου έργου. Κάθε μάθημα θα διδαχθεί σε δύο τμήματα ανά εξάμηνο. Τα μαθήματα είναι: 1) Επιχειρηματικότητα και διαχείριση καινοτομίας και 2) Ψηφιακή επιχειρηματικότητα (Παραδοτέα: ΠΕ1.1 & ΠΕ1.2: Διδακτικό υλικό, Π1.3 & ΠΕ1.4: εκθέσεις μαθημάτων). Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας με βάση την αίτηση για την επιλογή των ωφελουμένων.

Μάθημα 1:
Επιχειρηματικότητα και διαχείριση καινοτομίας
Το μάθημα εισάγει τους εκπαιδευόμενους σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής διαδρομής, από την εύρεση μιας ιδέας, έως την ανάπτυξη νέων προϊόντων/υπηρεσιών και την τοποθέτησή τους στην αγορά. Το μάθημα αναφέρεται επίσης, στους τρόπους, τα εργαλεία, τις τεχνικές και τις μεθόδους βάσει
των οποίων οι επιχειρηματίες επικυρώνουν τις ιδέες τους, δημιουργούν αξία, και βελτιώνουν την επιχειρηματική στρατηγική τους. Ειδική αναφορά γίνεται σε θέματα διαχείρισης καινοτομίας για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Συγκεκριμένα, το μάθημα παρέχει στους συμμετέχοντες τις βασικές γνώσεις για την κατανόηση των συστημάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης της καινοτομίας σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο, λαμβάνοντας συνθετικά υπόψη τις παραμέτρους των αλλαγών (οργανωτικών, τεχνολογικών ή ως προς τις απαιτήσεις της αγοράς), με απώτερο σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος «Επιχειρηματικότητα και διαχείριση καινοτομίας», οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
• Αναγνωρίζουν και να αξιολογούν μια επιχειρηματική ιδέα
• Χρησιμοποιούν εργαλεία, τεχνικές και μεθόδους επικύρωσης επιχειρηματικών ιδεών
• Εκτιμούν τους κινδύνους και τα οφέλη της επιχειρηματικότητας
• Κατανοούν τις βασικές χρηματοοικονομικές αποφάσεις που πρέπει να λάβει κάθε επιχειρηματίας στα πρώτα στάδια ενός νέου εγχειρήματος
• Αναγνωρίζουν τα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα
• Κατανοούν τη διαδικασία άντλησης κεφαλαίων
• Γνωρίζουν τις θεμελιώδεις αρχές διαχείρισης καινοτομίας, σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο
• Κατανοούν τη σχέση μεταξύ της διαχείρισης καινοτομίας και της απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
• Κατανοούν τα στάδια της διεργασίας ανάπτυξης νέων προϊόντων
• Χρησιμοποιούν εργαλεία και τεχνικές για την αποτελεσματική διαχείριση της καινοτομίας εντός των επιχειρήσεων
Μάθημα 2:
Επιχειρηματικότητα και ψηφιακός μετασχηματισμός
Η σύγχρονη εποχή της ψηφιακής οικονομίας έχει ξεκλειδώσει νέες ευκαιρίες για τους επιχειρηματίες, οδηγώντας στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων, και καινοτομίας σε τομείς που βασίζονται στη διαχείριση δεδομένων αλλά και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Η ψηφιακή οικονομία προήλθε αρχικά από τον τεχνολογικό τομέα, αλλά καθώς νέα, σύγχρονα εργαλεία και τεχνικές έγιναν πιο προσιτά και διαδεδομένα, νέες ψηφιακές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες άρχισαν να εμφανίζονται σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Οι σύγχρονοι επιχειρηματίες είναι πλέον ιδιαίτερα πρόθυμοι να εντοπίσουν ευκαιρίες που μπορούν να αναπτυχθούν μέσω ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων και να μετασχηματίσουν τις υπάρχουσες υποδομές τους. Ως αποτέλεσμα, στη σημερινή εποχή έχουν συσσωρευτεί σημαντικά κεφάλαια μέσω της ψηφιακής επιχειρηματικότητας. Ωστόσο, η ανάπτυξη επιτυχημένων και βιώσιμων σχετικών επιχειρηματικών σχεδίων είναι ένα ιδιαίτερα σύνθετο εγχείρημα. Το μάθημα παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις ως προς τις αρχές και τα μοντέλα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας και του ψηφιακού μετασχηματισμού καθώς και πληροφορίες σχετικά με τους πόρους που απαιτούνται για την ανάπτυξη σχετικών επιτυχημένων εγχειρημάτων.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος « Επιχειρηματικότητα και ψηφιακός μετασχηματισμός », οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
• Ορίζουν την ψηφιακή επιχειρηματικότητα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό
• Κατανοούν τις βασικές λειτουργίες, τα πλεονεκτήματα, και τους πιθανούς κινδύνους του ηλεκτρονικού εμπορίου
• Κατανοούν τη σχέση μεταξύ της οικονομίας διαμοιρασμού και της ψηφιακής επιχείρησης
• Αξιολογούν ευκαιρίες στο πλαίσιο της ψηφιακής οικονομίας, με έμφαση στο ψηφιακό μετασχηματισμό
• Γνωρίζουν το νομικό πλαίσιο και τις προδιαγραφές ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
• Αναπτύσσουν ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα
• Αναλύουν το ψηφιακό περιβάλλον επιχειρηματικότητας
• Αναγνωρίζουν τους βασικούς παράγοντες, τους πόρους, τις τεχνολογίες, και τα πληροφοριακά συστήματα που απαιτούνται για την υλοποίηση της ψηφιακής επιχειρηματικότητας
• Αναγνωρίζουν τον ρόλο των ψηφιακών επιχειρήσεων στην κοινωνική και βιώσιμη ανάπτυξη