Θα δημιουργηθούν δεκαπέντε σεμινάρια, τα οποία θα διδάσκονται δωρεάν σε όλους τους φοιτητές. Κάθε σεμινάριο θα έχει 300 συνολικές ώρες (διδασκαλίας και μελέτης) και θα εξυπηρετήσει 100 μέλη του ΕΑΠ. Οι ώρες διδασκαλίας θα είναι 100 και οι ώρες μελέτης 200. Τα σεμινάρια θα προσφέρονται εξ'αποστάσεως, ενώ θα διεξαχθούν σε δύο κύκλους. Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας με βάση την αίτηση για την επιλογή των ωφελούμενων.
Σεμινάρια
Βασικές αρχές διοίκησης νεοφυών επιχειρήσεων
Βασικό αντικείμενο του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση με τις βασικές αρχές διοίκησης νεοφυών επιχειρήσεων, τις κύριες οικονομικές, παραγωγικές και προωθητικές λειτουργίες των νεοφυών επιχειρήσεων καθώς και τα βασικά εργαλεία πληροφορικής και έξυπνης οργάνωσης που διευκολύνουν τη διοίκηση νεοφυών επιχειρήσεων.
Ο σκοπός του προτεινόμενου σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι τη σημασία των διοικητικών ικανοτήτων (αντίληψη της πραγματικότητας, επικοινωνία, ομαδικότητα) στην εφαρμογή των διοικητικών λειτουργιών (προγραμματισμός, οργάνωση, διεύθυνση και έλεγχος) στην πράξη καθώς και το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης, με έμφαση σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τις κεντρικές διεργασίες που συμβάλλουν στη λειτουργία μιας νεοφυούς επιχείρησης, τη σημασία που διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας στην αποδοτική λειτουργία της επιχείρησης και τις κεντρικές συνιστώσες της διεθνούς οικονομίας και τον τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζουν τη λειτουργία των νεοφυών επιχειρήσεων.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Επιχειρηματική Ηγεσία και Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων σε νεοφυείς επιχειρήσεις
Το σεμινάριο εισάγει τους συμμετέχοντες στα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητες της επιχειρηματικής ηγεσίας. Το σεμινάριο διερευνά τον ρόλο της επιχειρηματικής ηγεσίας σε διαφορετικά πλαίσια, από οικογενειακές επιχειρήσεις έως μεγαλύτερες νεοφυείς επιχειρήσεις με ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση της με το ψηφιακό περιβάλλον. Επιπλέον, το σεμινάριο παρέχει μια εισαγωγή στον τομέα της διαχείρισης ανθρώπινων πόρων σε επίπεδο αρχών και λειτουργιών, ειδικά όσον αφορά τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Παράλληλα, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι άνθρωποι σε οργανωτικά περιβάλλοντα, τις σχετικές θεωρίες, και τις πρακτικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις.
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους εκπαιδευόμενους την δυνατότητα να κατανοήσουν την έννοια της ηγεσίας και την διαφορά της από την διοίκηση μέσα σε ένα διεθνές περιεχόμενο ώστε να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες αποτελεσματικής ηγεσίας, ιδιαίτερα στη περίπτωση των νεοφυών επιχειρήσεων.
Το μάθημα μέσα από τη συστημική προσέγγιση της ηγεσίας εστιάζει και αναλύει θέματα όπως η έννοια της ηγεσίας και η σχέση της με τη διοίκηση, οι διαφορετικές θεωρίες και πρότυπα ηγεσίας, αλλά και πως η ηγεσία αποτελεί τον καταλύτη για τη Διαχείριση των Ανθρώπινων Πόρων σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Επίσης συζητούνται θέματα όπως η ισχύς η επιρροή και ο έλεγχος, η χαρισματική ηγεσία καθώς και ρόλος της ηγεσίας στη διοίκηση των αλλαγών, την οργανωσιακή μάθηση και τη λήψη αποφάσεων σε νεοφυείς επιχειρήσεις.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Νομικό πλαίσιο λειτουργίας νεοφυών επιχειρήσεων
Στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας των νεοφυών επιχειρήσεων συγκαταλέγονται οι ρυθμιστικές πρακτικές και πολιτικές που αποσκοπούν στον έλεγχο των προϊόντων, των κεφαλαίων, του εργατικού δυναμικού και της ισχύος των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας (Barbosa & Faria, 2011)2. Οι ισχύουσες νομοθεσίες επιδρούν στην δυναμική των καινοτομιών (για παράδειγμα, προωθώντας την επιχειρηματικότητα σε παραγωγικές δραστηριότητες) (Barbosa & Faria, 2011), όμως και η ένταση καινοτομίας (που ποικίλλει μεταξύ των κλάδων) ενδέχεται να επηρεάσει την επίδραση του νομικού πλαισίου που έχει καθοριστεί για κάθε κλάδο (Audretsch, Colombelli, Grilli, Minola, & Rasmussen, 2020)3. Αυτή η διαφορετικότητα ως προς την επίδραση του νομικού πλαισίου στην εξέλιξη των νεοφυών επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την σημαντική συμβολή των επιχειρήσεων αυτών στην καινοτομία και εν γένει στην οικονομική ανάπτυξη (Audretsch, Colombelli, Grilli, Minola, & Rasmussen, 2020) καθιστούν αναγκαία την αύξηση της γνώσης των ενδιαφερόμενων γύρω από τα νομικά ζητήματα.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με τα ισχύοντα νομικά πλαίσια που αφορούν στο νέο προϊόν/υπηρεσία, στη διάθεση κεφαλαίου, στις σχέσεις των εργαζομένων και στα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, ώστε να πραγματώνουν αποτελεσματικότερες στρατηγικές, ιδιαίτερα στο πλαίσιο εκκίνησης και λειτουργίας νεοφυών επιχειρήσεων.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Μάρκετινγκ και ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων
Το Μάρκετινγκ περιλαμβάνει τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα όταν μια επιχείρηση και οι πελάτες της έρχονται σε επαφή και καταλήγουν σε μια αμοιβαία επωφελή και ικανοποιητική σχέση συναλλαγής. Είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τις σύγχρονες επιχειρήσεις και ασχολείται με τη διασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής σύγκλισης μεταξύ όσων προσφέρει μια επιχείρηση και όσων χρειάζονται και επιθυμούν οι πελάτες της. Αυτό συνεπάγεται την προσφορά του «σωστού» μείγματος μάρκετινγκ. Ωστόσο, η επιτυχία του μάρκετινγκ εξαρτάται και από τη συνεχή ανανέωση των ιδεών και την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Οι καταναλωτές σήμερα είναι ευμετάβλητοι και να αλλάζουν διαρκώς τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Οι ανταγωνιστές επίσης αλλάζουν συχνά τις στρατηγικές τους και οι ευρύτερες δυνάμεις της αγοράς εξελίσσονται διαρκώς. Αυτοί οι παράγοντες απαιτούν από τις επιχειρήσεις να εφαρμόζουν τακτικά προγράμματα Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων. Το σεμινάριο θα παρέχει στους συμμετέχοντες τις σχετικές δεξιότητες και τεχνικές που είναι απαραίτητες για την εφαρμογή της στρατηγικής μάρκετινγκ και του σχεδιασμού μέσα στο πλαίσιο προγραμμάτων ανάπτυξης νέων προϊόντων/υπηρεσιών.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευόμενοι να αναπτύξουν την ικανότητα να αντιληφθούν και να κατανοήσουν το θεωρητικό πλαίσιο της επιστήμης του Μάρκετινγκ, με σκοπό να επιλέγουν ανά περίπτωση (με βάση τις συνθήκες τις αγοράς) τις κατάλληλες (αποτελεσματικές και αποδοτικές) ενέργειες μάρκετινγκ, οι οποίες θα οδηγήσουν στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών καλύτερα από τον ανταγωνισμό και στην επίτευξη των στόχων μάρκετινγκ που έχει θέσει μια νεοφυείς επιχείρηση.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Επιχειρηματική Στρατηγική
Το σεμινάριο παρέχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο στρατηγικής για τους φοιτητές και τα μέλη της κοινότητας του ΕΑΠ με προσανατολισμό στην ανάπτυξη νέων προϊόντων/υπηρεσιών. Παρουσιάζει σε βάθος τις βασικές στρατηγικές επιλογές που αντιμετωπίζουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις, καθώς και ένα πλαίσιο για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της επιχειρηματικής στρατηγικής σε δυναμικά περιβάλλοντα. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο εστιάζει στον προσδιορισμό των βασικών επιλογών που έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρηματίες για να επωφεληθούν από μια ευκαιρία, παρουσιάζοντας τον τρόπο με τον οποίο συγκεκριμένες στρατηγικές δεσμεύσεις και θέσεις επιτρέπουν στους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το σεμινάριο θα συνδυάζει διαδραστικές διαλέξεις και αναλύσεις
περιπτώσεων που επικεντρώνονται σε υπάρχουσες νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν στη σημερινή επιχειρηματική οικονομία. Με αυτό τον τρόπο, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πραγματικές εφαρμογές του πλαισίου της επιχειρηματικής στρατηγικής σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δραστηριοτήτων.
Σκοπός του προτεινόμενου σεμιναρίου είναι να μπορούν οι εκπαιδευόμενοι να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται στις στρατηγικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις και να τους διδάξει τις βασικές μεθόδους διαμόρφωσης και υλοποίησης της στρατηγικής των νεοφυών επιχειρήσεων. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο θα προσφέρει τις αναλυτικές εκείνες προσεγγίσεις που θα φανούν χρήσιμες στην διερεύνηση ενός μεγάλου αριθμού στρατηγικών προβλημάτων των νεοφυών επιχειρήσεων, όπως για παράδειγμα, πως η επιχείρηση μπορεί να τοποθετηθεί καλύτερα απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς, πως μια επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει τις μοναδικές ικανότητες εκείνες που είναι απαραίτητες για να επιτύχει, διατηρήσει και βελτιώσει την θέση της στην αγορά κλπ. Το σεμινάριο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τις ομάδες στόχους του έργου (φοιτητές, ερευνητές, μέλη Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, μέλη Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και το διοικητικό προσωπικό του πανεπιστημίου), οι οποίοι, αξιοποιώντας την παραγόμενη έρευνα, μπορούν μετά την λήξη του έργου να εμπλακούν στη σύσταση και λειτουργία νεοφυών επιχειρήσεων, αλλά και στη σχετική λήψη αποφάσεων σε στρατηγικό επίπεδο.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Χρηματοοικονομική πληροφόρηση για νέους επιχειρηματίες
Η χρηματοοικονομική πληροφόρηση, δηλαδή η πληροφορία που προκύπτει σύμφωνα με την λογιστική σε δεδουλευμένη βάση και που παρέχεται από τις χρηματοοικονομικές αναφορές αποσκοπεί στην παρουσίαση της απόδοσης της επιχείρησης και στην πρόβλεψη των μελλοντικών επιδόσεων καθώς και την επίδραση στις τιμές και τις αποδόσεις της μετοχής αυτής, προκειμένου να ληφθούν αποτελεσματικές αποφάσεις από τους ενδιαφερόμενους αλλά και να αυξηθούν η υπευθυνότητα και η διαφάνεια. Επίσης, η πληροφόρηση που παρέχεται είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει στοιχεία από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της επιχείρησης καθώς και μη χρηματοοικονομικές πληροφορίες, (όπως στοιχεία που αφορούν την επίτευξη οικονομικών στόχων της επιχείρησης, μελλοντικές δραστηριότητες και επακόλουθες ανάγκες) και πληροφορίες που αφορούν το επίπεδο συμμόρφωσης με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Η λήψη αποφάσεων επηρεάζεται από την ποιότητα και ποσότητα των παρεχόμενων πληροφοριών και για τον λόγο αυτό η πληροφόρηση πρέπει να είναι κατανοητή, αξιόπιστη, ακριβής και ενημερωμένη. Κατά συνέπεια, η κατανόηση της οικονομικής κατάστασης της νεοφυούς επιχείρησης θα δώσει την δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να αναζητήσουν και να εξασφαλίσουν πόρους για να υποστηρίξουν τα εγχειρήματά τους και να εξασφαλίσουν την επιβίωση της νέας επιχείρησής τους.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρέχει στους εκπαιδευόμενους υποψήφιους νέους επιχειρηματίες επαρκή γνώση των βασικών αρχών χρηματοοικονομικής πληροφόρησης, ώστε να είναι σε θέση να κατανοούν και να αξιολογούν τις πληροφορίες που παρέχονται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις και να συμμετέχουν στην λήψη ορθολογικών αποφάσεων με βάση αυτές.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Αρχές κοστολόγησης – κατάρτιση προϋπολογισμών νεοφυών επιχειρήσεων
ρόλος της κοστολόγησης είναι σημαντικός κατά την εισαγωγή ενός νέου προϊόντος/νέας υπηρεσίας καθώς λανθασμένες αποφάσεις κοστολόγησης ενδέχεται να οδηγήσουν σε αποτυχία ένα καινοτόμο και ενδεχομένως πολλά υποσχόμενο προϊόν/υπηρεσία ή ακόμη και τη νεοφυή επιχείρηση που βασίζεται στην καινοτομία αυτή για να εδραιωθεί στον χώρο. Επομένως, η κατανόηση των εννοιών που διέπουν την κοστολόγηση και της βέλτιστης χρήσης των μεθόδων τιμολόγησης και η ικανότητα κατάρτισης προϋπολογισμών είναι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την βιωσιμότητα μιας νεοφυούς επιχείρησης.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η παροχή γνώσης σε θέματα κοστολόγησης και χρήσης δεδομένων κόστους στην κατάρτιση προϋπολογισμών. Το σεμινάριο εστιάζει σε βασικές έννοιες προσδιορισμού του κόστους παραγωγής και των μεθόδων κοστολόγησης που σχετίζονται με τη λήψη αποφάσεων ούτως ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο η κοστολόγηση δύναται να συνδράμει στην λήψη κρίσιμων αποφάσεων που αφορούν την αποτελεσματική διοίκηση της επιχείρησης, όπως η απόφαση τιμολόγησης ενός νέου προϊόντος/νέας υπηρεσίας ή διατήρησης ή η διακοπής του/της.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Λογιστική παρακολούθηση επιχειρήσεων για νέους επιχειρηματίες
Η δυναμική φύση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας απαιτεί την χρήση της Λογιστικής και του ελέγχου των επιχειρήσεων με τρόπο που να μην περιορίζει την ευελιξία και τον πειραματισμό. Ειδικότερα, η χρησιμότητα της Λογιστικής έγκειται στο ότι προωθεί την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και ιδίως των νεοφυών καθώς βοηθά στην παροχή ενός σταθερού πλαισίου αναφοράς για πλοήγηση σε περιβάλλοντα που μεταβάλλονται ραγδαία. Κατά συνέπεια, η κατανόηση των λογιστικών πρακτικών είναι κρίσιμη για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται οι λογιστικές πληροφορίες τόσο εντός όσο και εκτός της επιχείρησης και του ρόλου της Λογιστικής στη φύση των επιχειρήσεων και την οικονομία. Έτσι, οι επιχειρηματίες θα είναι σε θέση να διαχειριστούν την οικονομική κατάσταση της νέας τους επιχείρησης, δηλαδή να χρησιμοποιούν λογιστικές πληροφορίες για να εντοπίζουν και να επιλέγουν την καταλληλότερη στρατηγική απόφαση, συμβάλλοντας στην ευδοκίμηση της νεοφυούς..
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Διαχείριση Επιχειρηματικών Κινδύνων
Η Διαχείριση Κινδύνων είναι ένα αντικείμενο με ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση από επιχειρήσεις και οργανισμούς που υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους, που απαιτούν υψηλή ανθεκτικότητα, που ασχολούνται με θέματα περιβάλλοντος ή/και υγιεινής και ασφάλειας, ιδιαίτερα για όσες εμπλέκονται στη διαχείριση έργων, τις ασφάλειες και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Η Διαχείριση Επιχειρηματικών Κινδύνων είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα υποστήριξης αποφάσεων που βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τον κίνδυνο και να τον αντιμετωπίσουν, έτσι ώστε να διασφαλίσουν την επίτευξη των στόχων τους.
Το σεμινάριο έχει ως κύριο σκοπό να παρέχει υψηλού επιπέδου κατανόηση της έννοιας του κινδύνου, καθώς και των αρχών και της διαδικασίας της διαχείρισης επιχειρηματικών κινδύνων, από το στάδιο του εντοπισμού έως και το στάδιο του χειρισμού των κινδύνων. Ιδιαίτερα, οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες αναφορικά με τον προσδιορισμό και την αξιολόγησης του επιχειρηματικού ρίσκου, την επικινδυνότητας στην υλοποίηση αποφάσεων και σχεδίων ανάπτυξης και τη διαχείριση των κινδύνων στη λειτουργία των νεοφυών επιχειρήσεων. Ειδική μέριμνα δίνεται στην ανάπτυξη του εννοιολογικού υποβάθρου στο αντικείμενο του στρατηγικού σχεδιασμού, των τακτικών αποφάσεων και στις τεχνικές αποτίμησης και διαχείρισης του ρίσκου/κινδύνου στη λειτουργία μιας νεοφυούς επιχείρησης.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Διοίκηση Ποιότητας και Επιχειρηματική Αριστεία
Η διοίκηση ποιότητας επιδιώκει την παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ελαχιστοποιώντας τα ελαττωματικά και ενσωματώνοντας συνεχείς αλλαγές και βελτιώσεις στο σύστημα διοίκησης μιας επιχείρησης. Τα προϊόντα/υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, με τη σειρά τους, οδηγούν σε πιστούς και ικανοποιημένους πελάτες. Η επιχειρηματική αριστεία συνίσταται στη δημιουργία ενός εσωτερικού πλαισίου προτύπων και διαδικασιών που αποσκοπούν στη συμμετοχή και παρακίνηση των εργαζομένων να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες που πληρούν τις απαιτήσεις των πελατών εντός των επιχειρηματικών προσδοκιών. Το σεμινάριο παρουσιάζει τις αρχές και τα εργαλεία της Διοίκησης Ποιότητας, καθώς και το ολοκληρωμένο πλαίσιο της Επιχειρηματικής Αριστείας.
Σκοπός του προτεινόμενου σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευόμενοι να μάθουν να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν ένα πρόγραμμα ποιότητας, να εντοπίζουν και να ιεραρχούν προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα και να εμβαθύνουν στις πρακτικές διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού σε επίπεδο ποιότητας σε μια νεοφυή επιχείρηση.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας
Η παροχή κατάλληλων συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας αποτελούν μια σημαντική πρόκληση για τις σημερινές επιχειρήσεις. Ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης και το είδος των προϊόντων/υπηρεσιών της, είναι απαραίτητη η επίτευξη ορισμένων προτύπων ασφαλείας στον χώρο εργασίας. Ειδικά για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, ένα εργατικό ατύχημα ενδεχομένως να πλήξει οικονομικά την επιχείρηση, η οποία έχει περιορισμένη διαθεσιμότητα κεφαλαίου. Επίσης, η δημιουργία κουλτούρας από την αρχή λειτουργίας της νεοφυούς είναι σημαντική για την επιτυχία της καθώς δημιουργεί «καλές» συνήθειες από την αρχή και δημιουργεί θετική εικόνα τόσο στους εργαζόμενους όσο και στους δυνητικούς πελάτες. Κατά συνέπεια, η αύξηση της γνώσης γύρω από τη δημιουργία μιας κουλτούρας που μεριμνά για την υγιεινή και την ασφάλεια στον εργασιακό χώρο είναι απαραίτητη για τις νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις.
Το σεμινάριο παρέχει μια επισκόπηση των αρχών και των κρισιμότερων θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή και την ασφάλεια στην εργασία. Οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν τους κυριότερους κινδύνους υγιεινής και ασφάλειας εργασίας, την υφιστάμενη σχετική νομοθεσία, και τις προδιαγραφές αποτελεσματικών ελέγχων και επιθεωρήσεων στους χώρους εργασίας. Θα εξετάσουν επίσης τους τρόπους με τους οποίους οι εργοδότες, τα συνδικάτα και το κράτος μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των πολιτικών υγιεινής και ασφάλειας.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Δημιουργία Start-Up/νεοφυούς επιχείρησης – Lean Start-Up
Το προτεινόμενο σεμινάριο αποσκοπεί στο να προσφέρει συστηματική κατανόηση της ολοκληρωμένης προσέγγισης της επιχειρηματικότητας και της δημιουργίας νεοφυών επιχειρήσεων. Γίνεται ανασκόπηση των βασικών επιχειρηματικών βημάτων και συστατικών που μπορούν να αποτελέσουν την εισαγωγή των σπουδαστών στον χώρο της επιχειρηματικότητας με έμφαση στην καινοτόμα επιχειρηματικότητα. Αναλύονται σημαντικά στοιχεία επιχειρηματικότητας και παρουσιάζονται θέματα που σχετίζονται με την επιλογή είδους επιχείρησης, στόχευσης και τοποθέτησης στην αγορά, ανάλυση πελατών – στόχου, ανάπτυξη επιχειρηματικής αξίας, κοστολόγηση και τιμολόγηση, ανάπτυξη επιχειρηματικής ομάδας και πρόσληψη εργαζομένων, αναζήτηση χρηματοδότησης και επιχειρηματικό λανσάρισμα. Όλα τα παραπάνω στάδια συνοδεύονται από ανάλυση επιχειρηματικών εργαλείων όπως του Business Model Canvas, ανάλυση μελετών περίπτωσης επιτυχημένων και μη επιχειρήσεων και παρουσίαση επιστημονικών μελετών που παρουσιάζουν παράγοντες που βοηθούν ή εμποδίζουν την επιτυχία της επιχειρηματικής προσπάθειας.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι και να αντιλαμβάνονται την αξιοποίηση
επιστημονικής γνώσης στην ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων με την εφαρμογή κατάλληλων επιχειρηματικών εργαλείων. Επίσης, θα μπορούν να αναλύουν και να αξιολογούν τις στρατηγικές επιλογές που είναι διαθέσιμες, αλλά και μα δημιουργούν προστιθέμενη αξία στο περιβάλλον του νεοφυούς επιχειρείν με την χρήση καινοτόμων προσεγγίσεων.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Κατάρτιση επιχειρηματικού Σχεδίου
Η καταλληλόλητα του επιχειρηματικού σχεδίου στην επιχειρηματικότητα στηρίζεται στο ότι η δομή του είναι τέτοια ώστε να μπορεί να γίνεται κατανοητή η αξία ενός νέου εγχειρήματος από όλους (ειδικά όταν πρόκειται για τεχνολογικά εγχειρήματα που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση) και να αποτρέπει την αναζήτηση επιπλέον επικύρωσης. Η χρησιμότητά του έγκειται στην επεξηγηματική και προγνωστική του δύναμη σχετικά με την αξία που δημιουργείται από μια καινοτομία και αυτό είναι που το καθιστά ζωτικής σημασίας για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται από αυξημένη αβεβαιότητα. Η ικανότητα κατάρτισης επιχειρηματικού σχεδίου βελτιώνει τις ικανότητες λήψης αποφάσεων και διαχείρισης πόρων, ευνοώντας την διενέργεια επενδύσεων και προωθώντας την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ανάδειξη της σημασίας ανάπτυξης ενός αποτελεσματικού επιχειρηματικού σχεδιασμού ώστε να αποκτήσουν οι φοιτητές εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό καθώς και να αναπτύξουν επιχειρηματικές ικανότητες και κουλτούρα. Επίσης, το προτεινόμενο σεμινάρια αποσκοπεί στη βελτίωση της προετοιμασίας του μελλοντικού επιχειρηματία και την εξοικείωση του μάνατζερ και του επιχειρηματία με νέες μεθόδους και τεχνικές, οι οποίες οδηγούν στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την υψηλή απόδοση, ιδιαίτερα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον των νεοφυών επιχειρήσεων.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων
Τα καινοτόμα εγχειρήματα γίνονται πραγματικότητα με την εξασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια, οι επιχειρηματίες και ιδίως οι νέοι επιχειρηματίες που δεν έχουν ακόμη εδραιωθεί στην αγορά, είναι απαραίτητο να προωθούν τα επενδυτικά τους σχέδια με ελκυστικό τρόπο στους εξωτερικούς ενδιαφερόμενους, ώστε να εξασφαλίζουν την εμπλοκή τους με τις δραστηριότητες της επιχείρησης. Η αποτελεσματική αξιολόγηση και η εξασφάλιση χρηματοδότησης (ώστε να επιτευχθεί η ελκυστικότητα) στηρίζεται σε μεθόδους χρηματοοικονομικής αποτίμησης και στην κατανόηση του ρόλου τους στη λήψη επενδυτικών αποφάσεων.
Το σεμινάριο θα διερευνήσει τη διαδικασία λήψης επενδυτικών αποφάσεων σε επίπεδο επιχείρησης και κοινωνίας ώστε να εξοικειωθούν οι ενδιαφερόμενοι με βασικές έννοιες των επενδυτικών σχεδίων και τις μεθόδους αξιολόγησής τους. Σκοπός είναι να αποκτήσουν οι ενδιαφερόμενοι τα κατάλληλα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να μεγιστοποιήσουν την αξία των εγχειρημάτων τους και να διασφαλίσουν την βιωσιμότητα της νέας τους επιχείρησης. Για τον σκοπό αυτό αναλύονται οι έννοιες, οι μέθοδοι και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διάφορων μεθόδων αξιολόγησης των επενδυτικών αποφάσεων. Στη συνέχεια αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο ο φόρος εισοδήματος, οι αποσβέσεις και ο πληθωρισμός επηρεάζουν την λήψη αποφάσεων και παρουσιάζονται θέματα διαχείρισης κινδύνου και ευαισθησίας για την διαχείριση επενδυτικών σχεδίων. Επίσης, αναλύονται η κοινωνικοοικονομική αξιολόγηση επενδύσεων και η μέθοδος ανάλυσης Κόστους-Οφέλους για την εκτίμηση των συνεπειών της επένδυσης στην κοινωνία και την οικονομία.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.
Παίγνια Επιχειρηματικότητας
Το προτεινόμενο σεμινάριο περιλαμβάνει ιστορικά στοιχεία θεωρίας παιγνίων, είδη και μορφές παράστασης παιγνίων, παίγνια μηδενικού αθροίσματος, παίγνια ταυτόχρονων κινήσεων, ισορροπία κατά Nash σε αμιγείς και μικτές στρατηγικές, δυναμικά παίγνια διαδοχικών κινήσεων, υποπαίγνια και τέλεια ανά υπό παίγνιο ισορροπία κατά Nash, πληροφοριακά σύνολα, αξιόπιστες απειλές και διαχρονική συνέπεια, επαναλαμβανόμενα παίγνια, υποδείγματα Cournot, Bertrand και Stackelberg.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια ρεαλιστική εικόνα εφαρμογής βασικών θεμάτων διοίκησης σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου εφαρμόζοντας σε ένα σύγχρονο περιβάλλον προσομοίωσης τις αρχές διοίκησης και λήψης αποφάσεων. Οι συμμετέχοντες αναλαμβάνουν, σε ομάδες τη διοίκηση μιας νεοσύστατης επιχείρησης παραγωγής και εμπορίας Η/Υ και τους ανατίθενται διοικητικοί ρόλοι που αντιστοιχούν στις λειτουργίες αυτής (γενική διεύθυνση, παραγωγή, πωλήσεις, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομική διοίκηση. Στο πλαίσιο αυτό, αναλαμβάνουν να συντάξουν και να εφαρμόσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο, προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζονται και αλληλεπιδρούν οι λειτουργίες της επιχείρησης καθώς και την επίδραση του ανταγωνισμού που επιβάλλει τη συνεχή ανάλυση των συνθηκών αλλά και τη λήψη αποφάσεων σε τακτικό και σε λειτουργικό επίπεδο.
Επιπλέον, πραγματοποιούνται διαλέξεις, όπου γίνεται εμβάθυνση σε σημαντικά ζητήματα της στρατηγικής διοίκησης και του επιχειρησιακού σχεδιασμού, καθώς και της διοίκησης των επιμέρους λειτουργιών μιας επιχείρησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παρουσίαση σχετικών πραγματικών παραδειγμάτων προερχόμενων από γνωστές επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Περισσότερες πληροφορίες.
Περισσότερες πληροφορίες.